O czym pisać na blogu firmowym, by zyskiwać klientów?

Prowadząc bloga biznesowego zawsze warto mieć w głowie jego podstawowy cel – wsparcie w pozyskiwaniu Klientów. Każdy wpis może być elementem lejka sprzedażowego, czy marketingowego. Znając funkcję contentu, zastanówmy się o czym pisać na blogu firmowym?

Przedstaw siebie, zespół i ujawnij coś więcej o firmie

Podejmując decyzje biznesowe w swojej firmie, możesz bazować na tym, co sama myślisz o innych firmach. Dlaczego wybierasz tego a nie innego usługodawcę, albo kupujesz te a nie inne produkty? Do kogo trafisz szybciej? Ja chętniej idę w miejsca, które już znam lub odzywam się do firm, które ktoś mi zarekomendował. Jednak jest coś jeszcze…

Bloguję na stałe od 2012 roku i już niejednokrotnie otrzymywałam propozycje współpracy, bo komuś spodobał się mój styl pisania lub historia działalności. Ten fakt przekonuje mnie do tego, że warto dać się poznać. W przypadku, gdy moi Klienci mają obiekcje, tłumaczę, że nie trzeba sięgać do spraw prywatnych, domowych opowieści. Tekst jest zawsze fragmentem rzeczywistości. Tak samo jest ze stories na Instagramie jest niewielkim wycinkiem dnia. Jako właściciel biznesu, czy jako osoba odpowiedzialna za content w firmie, masz prawo wyboru. Od razu powiem Ci co sprawdza się najlepiej.

  • szczerość – nie ma sensu kreować i wymyślać, chyba że sprzedajesz bajki personalizowane i chcesz się pochwalić umiejętnością opowieści…
  • ciekawostki – najlepiej coś, czego zwykle nie dowiadujemy się podczas pierwszej rozmowy…

Wszystkie te elementy weryfikują a w następstwie przybliżają Klienta do Ciebie, bowiem osoba zainteresowana Twoim produktem czy usługą szuka punktów wspólnych ze sobą samym, np. potwierdzenia, że wyznajesz te same wartości. Przez to bardziej Ci zaufa, wierząc, że gracie do jednej bramki.

  1. Od czego zaczęła się firma?
  2. Jakie jest tzw. „dlaczego” firmy (sprawdź Simon Sinek)?
  3. Skąd wziął się pomysł na biznes, jego cel, misja?
  4. Jakie jest znaczenie nazwy firmy, jej historia?

PROtip

Wybierając tematy do wpisów dobrze będzie, gdy wykorzystasz takie zestawy słów, które charakteryzują firmę, usługi, produkt. To są tzw. słowa kluczowe, najlepiej takie, jakich najczęściej używają Klienci. Wówczas nie tylko wzbogacasz wiedzę potencjalnego Klienta o firmie, ale również masz szanse pozyskać nowe osoby z tzw. ruchu organicznego, czyli z wyników wyszukiwania m.in. w Google.


Jeśli treść tego artykułu jest dla Ciebie pomocna,
kliknij przycisk i Postaw mi kawę na buycoffee.to,
by lepiej mi się pracowało nad kolejnymi materiałami 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.