Czy każdy biznes powinien mieć bloga firmowego?

Być może spodziewasz się od osoby pracującej jako blog manager, że od razu zakrzyknę – powinieneś mieć bloga firmowego! Ja jednak nie udzielę Ci konkretnej odpowiedzi. W zamian podsunę 4 istotne aspekty do analizy w Twoim biznesie… Sprawdź, co mam na myśli!

1. Blog firmowy jako narzędzie

Blog to narzędzie i można bez niego osiągać sukcesy. Pewnie Ty korzystasz z narzędzi, z których nie korzystam ja i oboje jesteśmy aktywnymi biznesami w swojej branży. W tym miejscu pojawiają się 2 pytania:

  • Czy możesz (chcesz) działać efektywniej? 
  • Czy masz się czym podzielić ze światem (potencjalnym klientem)?

Chęć rozwoju biznesu (pytanie 1) oraz wiedza, umiejętności, case study (pytanie 2), to istotne ogniwa, które mogą stworzyć dobry blog firmowy.

2. Aktualności

Wiesz, że sporo firm prowadzi swoje blogi wcale o tym nie wiedząc?

Pierwotnie blog był rodzajem pamiętnika, internetowego dziennika. Jak zatem nazwiesz „Aktualności” widoczne w menu wielu stron firmowych? 

Bywa, że miejsce to jest traktowane jako zbiór newsów. Inne firmy publikują tu wyczerpujące ilustrowane artykuły. 

Masz taki swój biznesowy pamiętnik? Jeśli tak, decydując się na blog firmowy, nie zaczynasz od zera!

W przypadku newsów – można je rozbudować np. o wiedzę. Zyskujesz wówczas obszerniejszy tekst, możesz spełnić więcej tzw. zasad SEO.

W przypadku obszernych relacji z targów, wystarczy dodać do aktualności nową linię tematyczną np. porady. Wówczas publikować niejako obok siebie treści w dwóch obszarach tematycznych.


Blog pracuje na firmę,

nawet gdy szef i pracownicy śpią 😉

To parafraza mojego ulubionego powiedzenia: blog pracuje na Ciebie, nawet gdy śpisz. Na mnie działa mobilizująco i ma już swoich fanów.

Wygląda to tak, że dostęp do internetu jest ogromny i 24/7. Poza awariami, w każdym momencie Twój potencjalny klient ma szansę Cię znaleźć!

  • Czy mu ją dasz?
  • Jeśli już Cię znajdzie to, co ma do dyspozycji?
  • Jaki obraz Twojego biznesu?
  • Jak dużo może się o nim dowiedzieć?
  • Jak bardzo zaufać Tobie? 

3. Lejek sprzedażowy z blogiem

Praca nad rozwojem swojego biznesu nauczyła mnie, że dla poprawienia sprzedaży warto mieć kluczowy katalizator. W momencie pisania tego artykułu moim jest grupa na Facebooku. To miejsce w którym uczestniczę i pracuję z potencjalnymi klientami. Tu opracowuję produkty, które zasilają stronę zawodową. 

Skupiona na sprawach klientów, odsunęłam przekształcenie bloga zawodowego w taki katalizator reakcji, zmian, który w tym samym czasie sprawdziłam u swoich klientów. 

Bycie w mediach społecznościowych to jedno źródło ruchu. Kolejne to wzmocnienie pozycji strony, czy sklepu dzięki działaniom SEO. W tę część ma wkład także blog, jako:

a) wzbogacenie treści, 

b) znak aktywności biznesu, 

c) zwiększanie ilości subskrybentów. 

4. Nie umiem, nie lubię w blogi

Ani coachem, ani psychologiem nie jestem. Praktyka pokazuje jednak, że blog nie pójdzie, jeśli nie umiesz lub nie lubisz w blogi, nie masz funduszu na podstawowe inwestycje, czyli domenę i hosting, a nade wszystko nie masz czasu.

Przyjrzyj się swojej stronie biznesowej. Może doznasz wstrząsu, jak ja. Okazało się, że tak wytrwale odkładałam aktualizację, że przez rok nie dodałam swojej oferty, a co gorsza – dodałam zaledwie kilka wpisów specjalistycznych. Zgroza.

Tymczasem u mojego Klienta oraz u mnie na blogu niezawodowym mama-m.pl, są wzrosty popularności jak na obrazkach.

Oba screeny są z dnia 21.012019 r.
Pochodzą z WordPress na podstawie danych GA z wtyczki GADWP.
mama-m.pl pokazuje Users,
bo poza pracą nad contentem SEO w ciągu roku nie robiłam zbyt wiele.
Natomiast u Klienta widoczny jest efekt mojej rocznej pracy nad blogiem firmowym, będącym częścią strony. Obok tych działań pozyskiwano ruch z innych źródeł,
dlatego chcę pokazać swoją działkę.

Prowadzenie bloga firmowego nie jest takie straszne. Dbaj o content i strategię. Można to zadanie oddelegować lub rozwijać z pilotażem. Możesz działać z moją pomocą! Zachęcam do kontaktu!

Lena Murawska

blog manager

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.