20 wskazówek: Jak zbudować skuteczny blog w firmie?

jak zbudować blog w firmie

Wystarczy dobry blog w firmie, byś w finansowych podsumowaniach widział, że ma sens! Nie piszę tego, bo jestem blog managerem i zarabiam na planowaniu i prowadzeniu blogów. Piszę o tym z praktyki, z obserwacji, jak zmiana małej procedury, jednego elementu na blogu, potrafi poprawić efektywność działań…

Twoi pracownicy wychodzą z pracy, Ty idziesz spać i co się dzieje? Blog nadal pracuje, by ułatwić Wam pracę, bo Wasi klienci są w internecie o różnych porach doby. Spróbuj przeliczyć, ile trzeba zapłacić człowiekowi za pracę non stop, i co ważniejsze – ile jest w stanie wytrzymać działając 24/7?

Czy czujesz ten dżinks w swoich myślach? Czy poruszyłam temat, który Cię TERAZ interesuje? Jeśli TAK, to mam coś dla Ciebie!

20 wskazówek o tym, jak zbudować blog w firmie

Tworzyłam je z myślą o firmach, które chcą założyć swoje blogi. Jeśli pracujesz w takiej lub jesteś jej właścicielem – super! Jeśli już masz bloga w swoim biznesie, pracujesz nad blogiem firmowym, to jest szansa, że znajdziesz w poniższych treściach nowe i wartościowe dla siebie rady, które warto wdrożyć. ZAPRASZAM!

1. Od czego zacząć?

By zacząć prowadzić blog, podobnie jak z całym biznesem, warto jest mieć coś na początek. Czy jest to domena i hosting, czy może coś zupełnie innego?

W filmiku mówię o najistotniejsze wskazówce dla długotrwałego prowadzenia bloga. Jeśli masz takie założenie, że nie zamawiasz kilku wpisów u copywritera i na tym koniec, tylko będziesz rozwijał zasób treści – moja wskazówka pozwoli Ci być spokojnym o tę treść.


2. Link do bloga – ważna sprawa!

Generalizując są 4 możliwości określenia adresu dla bloga:

  • blog.nazwastrony,
  • nazwastrony/blog,
  • blog-nazwastrony,
  • inna nazwa strony dla samego bloga.

O co w tym wszystkim chodzi? W filmiku opowiadam, który wariant jest najlepszy dla biznesowego rozwoju Twojej strony internetowej.


3. Czemu nazwa bloga jest ważna?

W filmiku omawiam praktyczne niuanse związane z nazwą bloga, w przypadku, gdy ma działać pod zupełnie inną domeną, niż strona firmowa lub działasz jednoosobowo, albo dopiero o tym wszystkim decydujesz.

Wspominam też o tym, czy zmieniając nazwę się traci i dlaczego.

Poświęcam też chwilę na odniesienie się do zmiany nazwiska np. po ślubie a posiadaniu domeny z poprzednim nazwiskiem.


4. Nazwa bloga a domena cd.

We wcześniejszych filmikach skupiałam się bardziej na nazwie bloga oraz na tej części adresu bloga, która jest przed końcówką oznaczającą kraj, czy temat, branżę.

W czwartym nagraniu mówię więcej o tym, co oznacza .pl i bardziej szczegółowe końcówki domeny.


5. Jaki hosting wybrać?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze hostingu? Co to w sumie jest ten hosting? Jak wybrać, by nie wpakować się w kłopoty/trudności w razie zakończenia współpracy?

Jeśli nie chcesz słuchać o ofercie komercyjnej mojego zespołu, to oglądaj od 3 minuty 😉 Choć posłuchanie oferty tez podpowie CI, jakie fajne rozwiązania można mieć na uwadze.


6. Jak zakotwiczyć bloga firmowego na pierwszym etapie cyklu prowadzącego do zwiększania sprzedaży?

Jeśli znasz etapy prowadzące do stania się klientem, to pewnie wiesz, że zwykle zaczyna się poznania sprzedawcy, marki, firmy, strony, sklepu… W nagraniu podpowiadam jak ten pierwszy etap wzmocnić dzięki blogowi.


7. Do czego przydaje się newsletter na blogu firmowym?

W nagraniu wyjaśniam znaczenie subskrypcji dla prowadzenia biznesu.


8. Co poza wyglądem strony firmowej jest ważne dla bloga?

Oglądając video dowiesz się co to jest style book i jakie cechy oraz procedury można w nim ująć.


9. Co ma wspólnego grupa odbiorców biznesu i blog w firmie?


10. Jak tworzyć treści na blog firmowy i jednocześnie oszczędzać czas?


11. Wpisy evergreen, sezonowe i inne przydatne typy treści na blogu firmowym.


12. Dlaczego blog pomaga w prowadzeniu biznesu?


13. Jak komunikować nazwę własną marki na blogu?


14. Jak zadbać o regularne pojawianie się nowych treści na blogu?


15. Najważniejsze statystyki dla bloga firmowego


16. Co można zrobić na blogu firmowym, by dać się polubić?


17. Dzięki jakim działaniom na blogu potencjalny klient zaufa firmie?


nagranie pojawi się wkrótce

18. Jak wzmocnić potencjał sprzedażowy bloga?


19. Co zrobić z rekomendacjami na blogu firmowym?


20. Jak zbudować blog w firmie?

Uwagi o całości procesu. Trzymam kciuki!