Być może masz stricte biznesowe podejście do prowadzenia bloga w firmie. Jeśli mam racje, to w tym artykule podpowiem Ci, jak sprawdzić blogi z branży i jak wykorzystać znalezione informacje. To tylko kilka prostych przykładów, ale mam nadzieję, że będą dla Ciebie inspiracją, dlatego zapraszam!
Biznesowi guru nie tylko biznesu online podkreślają wartość zbadania rynku przez otwarciem firmy. Można to przełożyć także na prowadzenie bloga. Skoro mowa o działaniach online, podpowiem Ci w jaki sposób zdalnie sprawdzisz, czy masz pole do popisu…
Skorzystaj z narzędzi Google
Czy tematy, na które chcesz pisać są już zagospodarowane w sieci? Jeśli tak, to przez kogo i w jaki sposób? Te pytania są kluczowe i warto mieć je w głowie (lub na kartce) podczas procesu poszukiwań.
Najprościej jest zacząć od wyszukiwarki.
Wpisz w okno wyszukiwania hasła związane z Twoją branżą i dodaj do niego słowo blog np. budowa blog, nieruchomości blog, deweloper blog, copywriter blog, fotograf blog itd.
Jeśli treść tego artykułu jest dla Ciebie pomocna,
kliknij przycisk i ,
by lepiej mi się pracowało nad kolejnymi materiałami 😉
Google Trends a blogi z branży
Aktualne trendy to bardzo ważna sprawa, by trzymać rękę na pulsie. Choć osobiście nie monitoruję zbyt często konkurencji, lubię od czasu do czasu właśnie dzięki Google Trends sprawdzić, które blogi z branży są na topie, o ile oczywiście są. Zasada jest ta sama, co dla wyszukiwarki, tylko dzięki możliwości wyboru obszaru geograficznego i bieżącej informacji – zostaną pokazane dodatkowe określenia, które nakierują Cię na potencjalną konkurencję i pokażą jak szeroki jest rynek publikatorski w Twoim zagadnieniu.
Najlepsze answerthepublic.com
Answer the public jest serwisem, który kocham od lat bezkrytycznie. Dlaczego? Bo pokazuje AUTENTYCZNE wyszukiwane frazy, wpisywane w internecie. Pozwala wybrać i kraj i język, co oznacza np. że wybieram UK i język Polski, wówczas znajduję co na terenie tego kraju jest wyszukiwane przez osoby polskojęzyczne. Skarbnica wiedzy!
Bezpłatna wersja jest nieco ograniczona, ale jeśli jesteś po wcześniej opisanych działaniach, to zdecydowanie warto wybrać absolutny top wyników i dzięki temu poszukać rozszerzeń informacji na te konkretne zagadnienia.
Co zrobić ze zdobytymi informacjami?
Jeśli udało Ci się znaleźć blogi z branży, zrób sobie ich listę, najlepiej aktywnych linków np. w formie zakładek w przeglądarce. Zaglądaj do nich od czasu do czasu, choćby po to, by sprawdzić, czy pojawiają się nowe treści. Szczególnie w odniesieniu do stron biznesowych, które nie publikują dat. Wówczas upewnisz się, że te blogi żyją.
Natomiast tu i teraz przejrzyj w jakiś sposób jest prowadzony blog, jak wygląda np. w jakich kolorach jest utrzymany. Jeśli nie są to barwy koniecznie dedykowane branży, postaraj się ich uniknąć, by nie tworzyć spójności dla swoich materiałów.
Jeśli treść tego artykułu jest dla Ciebie pomocna,
kliknij przycisk i ,
by lepiej mi się pracowało nad kolejnymi materiałami 😉
Zobacz jak pisane są teksty, jakie są zwroty, czy są zwroty na Ty, czy Państwo. Czy są np. wyróżnione cytaty, jak są zbudowane tytuły? Dzięki temu poznasz styl publikacji i wybierz dla siebie coś innego lub stworzysz mieszankę. Ważne jest, by potencjalny odwiedzający miał szansę z nikim Cię nie pomylić.
Jeśli poruszane tematy są ogólne – ty zajmij się ich uszczegółowieniem, precyzyjniejszą odpowiedzią np. jak przygotować się do sesji ślubnej? Możesz uszczegółowić do wpisu na temat: jakie kolory i przedmioty ładnie wyjdą na zdjęciach ze ślubu w stylu boho.
Jesli nie znajdziesz konkurencyjnych blogów, to znaczy, że albo ich nie ma, albo są tak niszowe, że wyszukiwarka pokaże je na n-tej podstronie z wynikami wyszukiwania. Co to oznacza? Jest miejsce dla Ciebie! Masz szanse stać się pionierem!