Jak napisać evergreen, czyli ponadczasowy artykuł?

Evergreen, czyli zawsze zielony. Mowa o artykule, który po polsku nazwiemy słowami: uniwersalny, ponadczasowy. Bloger powie o nim: codziennie lub często mam dzięki niemu ruch na blogu. W skrócie – artykuł marzenie.

10 x evergreen = sukces w statystykach

Bez względu na to, czy pracuję z blogerem-hobbystą, czy z blogiem firmowym, zawsze polecam im, by skupili się na stworzeniu około 10 evergreenów. Dlaczego? Bo mają tę samą potrzebę, choć inny cel. Potrzeba jest większy ruch/większa oglądalność. Celem natomiast dla hobbysty będzie – coraz większa publiczność do dzielenia się pasją, znajdowanie mu podobnych ludzi. Dla biznesu celem będzie większy ruch, by konwertować  i sprzedawać.

O jakim ruchu możemy mówić?

Przywołam mój oklepany przykład. Wpis o pieluchach generuje na moim blogu ruch na poziomie 1000uu/m-c, to z 10 jemu podobnych miałabym 10 tys. uu ruchu. Liczba otwiera umysł, prawda?staty evergreen

Evergreen kojarzy mi się z zieloną falą w odniesieniu do systemu świateł drogowych, który zapewnia kierowcy przejechania przez miasto na zielonych światłach. Taka jazda bez przeszkód. Drugie skojarzenie to rosnąca trawa. Spójrz na grafikę a od razu będziesz wiedzieć, co mam na myśli.

Evergreen w rozumieniu wpisu na blogu nie odniesie sukcesu, jeśli będzie tworzony tylko z pobudek egoistycznych – po to, by blog miał oglądalność…

Z bezwartościowej treści nawet bloger Salomon nie naleje!

Co wziąć pod uwagę pisząc evergreen?

  • wartość dla odbiorców,
  • warty czasu, który wkładasz, aby go stworzyć,
  • odpowiada na poniższe pytania o treść.
  1. Co daje wartość mojej treści?
  2. Dlaczego piszę ten tekst?
  3. Kto go będzie czytał?
  4. Jak dotrę do czytelnika?
  5. Co zrobiła konkurencja w tym temacie? (sprawdź, kto jest na czołowych miejscach dla danego zagadnienia i jak wygląda treść)
  6. Skąd możesz mieć pewność, że Twoja treść będzie najlepsza? (sprawdź warunki SEO dla tekstu)
  7. Jakiego CTA (call to action, wezwanie do akcji) użyjesz dla tej treści?

Dla stworzenia artykułu mającego najwięcej szans na bycie evergreenem istotne są 2 sprawy:

-> zawiera co najmniej 2000 słów (ilość wyrazów sprawdzisz wklejając tekst do Worda, z menu recenzja -> statystyki)

-> wybieraj takie tematy w swojej branży i niszy, które są wyszukiwane zawsze np. bez względu na porę roku, czy sezon na coś.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.