Evergreen, czyli zawsze zielony. Mowa o artykule, który po polsku nazwiemy słowami: uniwersalny, ponadczasowy. Bloger powie o nim: codziennie lub często mam dzięki niemu ruch na blogu. W skrócie – artykuł marzenie.
10 x evergreen = sukces w statystykach
Bez względu na to, czy pracuję z blogerem-hobbystą, czy z blogiem firmowym, zawsze polecam im, by skupili się na stworzeniu około 10 evergreenów. Dlaczego? Bo mają tę samą potrzebę, choć inny cel. Potrzeba jest większy ruch/większa oglądalność. Celem natomiast dla hobbysty będzie – coraz większa publiczność do dzielenia się pasją, znajdowanie mu podobnych ludzi. Dla biznesu celem będzie większy ruch, by konwertować i sprzedawać.
O jakim ruchu możemy mówić?
Przywołam mój oklepany przykład. Wpis o pieluchach generuje na moim blogu ruch na poziomie 1000uu/m-c, to z 10 jemu podobnych miałabym 10 tys. uu ruchu. Liczba otwiera umysł, prawda?
Evergreen kojarzy mi się z zieloną falą w odniesieniu do systemu świateł drogowych, który zapewnia kierowcy przejechania przez miasto na zielonych światłach. Taka jazda bez przeszkód. Drugie skojarzenie to rosnąca trawa. Spójrz na grafikę a od razu będziesz wiedzieć, co mam na myśli.
Evergreen w rozumieniu wpisu na blogu nie odniesie sukcesu, jeśli będzie tworzony tylko z pobudek egoistycznych – po to, by blog miał oglądalność…
Z bezwartościowej treści nawet bloger Salomon nie naleje!
Co wziąć pod uwagę pisząc evergreen?
- wartość dla odbiorców,
- warty czasu, który wkładasz, aby go stworzyć,
- odpowiada na poniższe pytania o treść.
- Co daje wartość mojej treści?
- Dlaczego piszę ten tekst?
- Kto go będzie czytał?
- Jak dotrę do czytelnika?
- Co zrobiła konkurencja w tym temacie? (sprawdź, kto jest na czołowych miejscach dla danego zagadnienia i jak wygląda treść)
- Skąd możesz mieć pewność, że Twoja treść będzie najlepsza? (sprawdź warunki SEO dla tekstu)
- Jakiego CTA (call to action, wezwanie do akcji) użyjesz dla tej treści?
Dla stworzenia artykułu mającego najwięcej szans na bycie evergreenem istotne są 2 sprawy:
-> zawiera co najmniej 2000 słów (ilość wyrazów sprawdzisz wklejając tekst do Worda, z menu recenzja -> statystyki)
-> wybieraj takie tematy w swojej branży i niszy, które są wyszukiwane zawsze np. bez względu na porę roku, czy sezon na coś.