pani swojego czasu

Case study: fan page Pani Swojego Czasu i Praca dla mamy

W roku 2017 przeprowadziłam roczny (!) cykl publikacji pod hasłem przewodnim „Praca dla mamy„. Ponad 40 mam pracujących jako freelancerki, czy to na umowy, czy ze swoją firmą, opowiedziało o tym, jak łączy pracę z macierzyństwem. Bombą projektu jest Pani Swojego Czasu.


Pani Swojego Czasu publikuje materiał o moim cyklu

29.11.2018 o godzinie 8:47 Ola Budzyńska, znana szerszej publiczności jako Pani Swojego Czasu, na swoim fan page liczącym kilkadziesiąt tysięcy fanów, udostępnia informację o moim cyklu wraz z własnym komentarzem.

Na dzień 25.05.2018 wywołał on:

  • 117 reakcji – były tylko pozytywne reakcje – lajki lub serduszka,
  • 25 udostępnień z fan page Pani Swojego Czasu; Facebook nie pokazuje ile było dalszych działań na stronach, gdzie post udostępniono,
  • 22 komentarze pod postem.

pani swojego czasu, ola budzyńska

Niestety nie dysponuje danymi, ile osób przybyło na mój fan page. Natomiast chętnie podzielę się półrocznymi zyskami, jakie mam z subskrypcji.

Jak Pani Swojego Czasu wpłynęła na mój newsletter?

Publikacja posta z linkiem do mojego bloga na tak dużym fan page sprowokowała ważną zamianę w treści polecanego wpisu. Przeniosłam okno do zapisu na newsletter z samego dołu artykułu do miejsca, w którym kończy się zajawka. Zrobiłam ten zabieg około 2h po upublicznieniu linka.

Pozyskałam 59 osób

Pierwszego dnia zapisało się 44 osoby, w tym 19 między 9:54 a 10:54, później po 1-3 co godzinę.

Drugiego dnia – przybyło 5 zapisów.

W kolejnych dniach po 1-2 osoby dziennie do 13.12.2017 – łącznie 10 osób.

Nie mam w swoim panelu obsługi maili MailerLite informacji skąd są pozyskane osoby, ale były to początki mojej subskrypcji, więc z 95% pewnością mogę powiedzieć, że są to miarodajne wyniki.

Po drodze robiłam już porządki w bazie, kilka osób mogło się też wypisać. Nie prowadziłam dokładnie statystyki.

Jak wygląda aktywność tych osób przez pierwsze pół roku?

Myślę, że to najciekawsze dane całego przedsięwzięcia.

Przez ten czas wysłałam 10 maili do subskrybentów.

  • osób, które potwierdziły chęć udziału w liście po wysyłce maila związanego z RODO – 8 (na dzień 25.05.2018)

3 z nich, nie otwierając dotąd żadnego maila, otworzyła i potwierdziła dalszą chęć uczestnictwa. Nie powiem – to miłe.

Średnio poczytność maili przez te osoby wyniosła 44% a klikalność w zawarte linki 22%.

  • aktywność pozostałych osób, których na dzień 25.05.2018 system jeszcze nie przypisał decyzji związanej z RODO, kształtowała się, jak opisałam poniżej.

19 osób nie odczytało żadnego maila. 3 z nich podały e-maile na gmail.com. Pozostałe to inne adresy wp, onet, op i inne.

Działania pozostałych osób (wykluczając nieaktywne od początku) to: 28% poczytności i 2% klikalności.